Nič v košíku nemáte, nie je to škoda?
Predpokladám, že väčšina z vás pozná najväčší, a dovolím si tvrdiť aj z mnohých dôvodov najzaujímavejší open-air festival Bažant Pohoda. Pre tých, ktorí nevedia o čom je reč, spomeniem aspoň základné údaje. Festival sa konal 5. až 7. júla a tento rok to bol už 16. ročník s návštevnosťou 30 000 účastníkov, množstvom rozmanitých slovenských i zahraničných kapiel a projektov. Nespomínam tento festival len preto, že som sa na festivale cítil každý ročník výborne, ale k priebehu tohtoročného festivalu sme prispeli technicky aj my.[box type="info" style="rounded" border="full"]Niekoľko fotografií z festivalu Bažant Pohoda 2012[/box] Tento rok sme sa schovali pod "krídla" generálneho dodávateľa LED obrazoviek pre festival (spoločnosť R.B.X.T.) a pomohli sme technicky zabezpečiť DOME Stage, ktorý sa vyznačoval asi najrozmanitejším programom počas celého festivalu - okrem kapiel ako Puding Pani Elvisovej, ESKMO, Orbital alebo Public Enemy, sa na pódiu predstavili aj b-boys v Break Dance Battle alebo úplne odlišný posledný program Ekumenickej bohoslužby, ktorá uzatvorila tohtoročnú Pohodu. Program bol skutočne bohatý od prvého dňa až po posledný a technika tým pádom aj patrične využitá ;-)
Hlavnou videoréžiou v tomto prípade bol NewTek TriCaster STUDIO, ktorá sa starala o tri základné alebo prípadne ďalšie kamerové vstupy (napríklad VJ-ské vstupy z externých notebookov). Na každej strane pódia bola permanentne umiestnená kamera na statívoch a tretia kamera SONY PMW-EX1R bola nainštalovaná na novučičkom kamerovom ramene SWIFT JIB50 s ovládateľnou motorickou hlavou REMO30 od Libec-u. Toto rameno nám prišlo ako horúca novinka len deň pred Pohodou a svoju premiéru si vyskúšalo priamo na najväčšom festivale. Rameno bolo umiestnené v troch taškách a bolo v zásade nainštalované a vyvážené za niekoľko minút - zvyšok času do začatia prvého koncertu mali kameramani na zoznámenie sa s ramenom a základné nastavenie rýchlosti ovládania hlavy. Okrem motorickej hlavy bolo na ramene uchytené aj diaľkové ovládanie kamery Libec ZC-9EX a náhľadový monitor AVtec LDV-070A na nastaviteľnom ramene Libec AS-7K.
Réžia TriCaster STUDIO sa starala o finálny mix jednotlivých zdrojov počas live vystúpení, ako aj o prehrávanie aktuálneho programu počas prestávok medzi kapelami. Výhodou videoréžie TriCaster je možnosť prehrávať príspevky priamo z integrovaného dvoj-kanálového prehrávača (DDR - Digital Disk Recorder), kde boli predpripravené klipy s programom alebo iné klipy pre jednotlivé kapely. Nie je nutné mať samostatný prehrávač - ďalšiu "krabičku", ďalšie káble, ďalšie zdroje - všetko je integrované do jedného prostredia s možnosťou automatického spustenia klipu (alebo celého playlistu) pri prelnutí na prehrávač. Neoceniteľnou výhodou réžie je aj integrovaný titulkovač, ktorý v tomto prípade ušetril množstvo práce pri zmenách programu na poslednú chvíľu - presun kapely z jedného na druhý stage alebo oznámenie nasledujúceho interpreta s animovaným bežiacim pásom s celodenným programom trvalo len niekoľko minút. Výstup z réžie bol kompozitný PAL signál, ktorý smeroval do video procesora, a odtiaľ upravený na správny rozmer priamo na obrovskú 12x3m LED stenu umiestnenú za pódiom.
Pomocníkom, ktorý sa osvedčil aj v rušnejšom prostredí (akým NAY Tanečný Dom určite bol), sa stal bezdrôtový interkom systém COMSTAR od EarTec-u. Komunikácia medzi dvoma kamerami a režisérom (strihajúcim na Datavideo SE-800 pulte) bola zabezpečená bezdrôtovým setom s vysielačom/prijímačom integrovaným priamo do slúchadiel, čím mali kameramani voľné ruky, nemuseli nosiť beltpack a mohli sa venovať naplno kamere a komponovaniu záberov. [box type="info" style="rounded" border="full"]Niekoľko fotografií z festivalu Bažant Pohoda 2012[/box] Z nášho pohľadu dopadla tohtoročná Pohoda veľmi dobre, čo dokazuje aj získanie najvyššieho ocenenia 10/10 od virtualfestivals.com a už teraz sa tešíme na ročník 2013!
PS: Takmer som zabudol - čoskoro budeme mať pripravené aj krátke video, ktoré pre nás počas tejto Pohody natáčal náš externista (na kameru SONY PMW-EX1R) a pri pohybových záberoch mu sekundoval stabilizátor eemow SOBERCAM HAWK XT. Vďaka stabilizátoru boli všetky zábery z pohybu celkom plynulé a pokojné - Miro, ešte raz vďaka za to, že si vydržal v celom "overalle" aj pri teplotách nad 40° C, ktoré sprevádzali túto Pohodu na letisku ;-)
[fbshare type="button"]